tirsdag den 30. juli 2013

Brev 5 Rågeleje

Hundested, Rågeleje brev 5 30.07

Anna med "min" Contessa
Erik Arnholtz, Else og Lene


Kære venner
I smukt vejr tog vi fra Hanne og Flemming, og siger hjertelig tak for gæstfrihed. Vi var i vandet kl 06:45 og så var der overdådigt morgenbrød på bordet.
Efter overfarten fra Rørvig til Hundested kl 09:55 kørte vi til Lynæs havn for at jeg kunne gense min Contessa 32, som jeg solgte til Anna Chacon i 2010. Tænk jer, da jeg stiger ombord i båden så dukker hun minsandten op af cockpittet. Hun havde lavet en masse forbedringer hos en bådebygger i Polen og det var dejligt at se at den var udstyret så flot. Der var nyt betræk på hynder, og der var vindror monteret. Anna har nemlig det ønske at sejle jorden rundt om 3-4 år. Hun er alene sejler og tager om kort tid på tur for anden gang til Norge. Else var også med ombord og ret så imponeret af båden.
I Lynæs fik jeg endelig købt et dannebrog, så vi kunne markere vores tilhørsforhold i stedet for den reklamevimpel vi havde haft på. Medens vi spiste frokost i strålende sol, var der pludselig en der sagde : dem kender jeg vist! Det var Lars fra Annisse, som vi skal over til i dag, der var nede og se til sin både. Ja verden er nu ikke stor.
Turen frem til Rågeleje foregik for en stor dels vedkommende på grusveje gennem Tisvilde hegn. Den sidste del af turen kørte vi på en cykelsti langs Kattegat, men man kunne ikke se vandet førend vi var i Rågeleje.
 Her besøgte vi et meget spændende par. Erik som jeg var sammen med på Thule for 43årsiden. Han var min gode ven, når jeg havde brug for at græde ud ved en andens skulder på grund af hjemve. Han var radioamatør og dygtig til alt med elektronik. Og Lene, som maler smukke blomsterbilleder og. Desuden er dygtig tl alt med alternativ helbredelse og sundhed. Lene er ogsåbzoneterapeut, og i kan tro det gav velvære i hele mit gamle skrog, da hun behandlede mine fødder fra storetå til hæl. Hun kan altså noget med de hænder. Det viste sig også, at hun kendte pater mitzi fra besøg i Assisi, så vi havde rigtig meget at tale om.
 Behøver jeg at skrive, at vandet her er viiiiiiidunderligt at bade i. Sandstrand næsten uden sten.
 Nå men nu går turen til Annisse til Vibeke og Larsí
Med kærlig hilsen fra Else og Niels Ebbe
www.nhuus.de

Ingen kommentarer:

Send en kommentar